maandag 1 februari 2010

Bavaria kiest voor lokale aanpak

Biermerk Bavaria kiest voortaan voor een lokale aanpak. Zo denkt Bavaria zich te kunnen onderscheiden in de markt en ook de handelspartners beter te kunnen bedienen. Uit onderzoek blijkt dat de merkvoorkeuren voor bieren vaak per postcodegebied verschillen.

Volgens trade marketing manager Jeroen de Ruyter deed Bavaria al wel eerder aan local marketing, maar was dit op bescheiden wijze. Er waren ook een paar op zichzelf staande succesvolle lokale initiatieven, maar vanaf nu krijgt local marketing meer prioriteit. Bavaria ziet in local marketing een volgende stap in het centraal stellen van de consumentenbehoefte. Brabant wordt als landelijk beschouwd, maar in Breda en Eindhoven passen dergelijke indelingen in het schap niet bij wat de klant wenst. Het blikje bier is stedelijk, het flesje het platteland.

In Breda en Eindhoven geldt die verhouding echter niet. Volgens De Ruyter moet de retail inzien dat met een lokaal schap het meest tegemoet wordt gekomen aan de wens van de klant. Bavaria gaat daarbij helpen. Een voorbeeld van regionale differentiatie is het 6-pack blik 0,44liter. Ook zijn er per retailer differentiaties mogelijk. Verder gaat Bavaria inzetten op meer regionale en lokale promotie door aan te sluiten bij lokale activiteiten zoals Bavaria City Racing of muziekevenement Bavaria Open Air.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten